Gezonde en snelle aardbeienconfituur

aardbeienconfituur-chiazaad

Verse aardbeien: heerlijk! Wij kunnen er niet genoeg van krijgen. In onze gemeente staat een aardbeienautomaat waar ik onlangs voor de eerste keer aardbeien uit haalde. Ondertussen passeren we daar meerdere keren per week šŸ˜‰

Verse aardbeien zonder iets extra worden hier met veel smaak gegeten, maar ik wou graag toch nog iets anders doen met de aardbeien ook. En dus ging ik op zoek naar een recept voor aardbeienconfituur, maar dan liefst wel met weinig of geen suiker. En ik vond er eentje dat ik graag deel met jullie.

Ingrediƫnten

  • 200 g gewassen aardbeien (zonder kroon)
  • 1 el honing
  • 1/2 tl vanillepoeder
  • 2,5 el chiazaad

Bereiding

Heel eenvoudig en snel: hou het chaizaad nog even apart, doe de rest samen in de blender en mix tot je geen stukjes meer ziet. Voeg dan het chiazaad toe en om het gelijkmatig te verdelen zet je de blender nog even aan op de hoogste stand. Giet het mengsel in een glazen pot en laat minstens 2 uur opstijven in de koelkast.

Het chiazaad zorgt ervoor dat de confituur wat indikt. Doordat je chiazaad gebruikt is de kleur van de confituur niet zo mooi rood als ‘gewone’ confituur maar onthou vooral dat deze versie veel gezonder is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *